Saturday, September 25, 2010

~ LA TAHZAN, INNALLAH HA MA'ANA... T_T ~


Setiap yang berlaku pasti ada hikmah yang tersirat disebaliknya... Mungkin... Ujian yang sedang kulalui ini, mampu menjadikan diriku semakin tabah mengharunginya.. Ya Allah, kadang kala terasa seperti mampu untuk mengharunginya...tetapi, kusedari Ya Allah... mana mungkin untukku melupainya .. kerana diri ini juga insan biasa...


Andai tiada CINTA dari Adam untukku.. cukuplah hanya CINTA Allah menyinari dan memenuhi jiwaku.. biarlah hanya cinta usrati yang menberi kebahagiaaan untuk diriku.. cukuplah.. Jangan biarkan hatiku tersentuh lagi sehingga saat itu benar2 tiba untukku.. Teringat kepada kata-kata seorang sahabat.. " KEJARLAH CITA2 SEMAMPUMU.. AKAN TIBA SUATU SAAT CINTA AKAN MENGIRINGINYA.." ingatlah wahai hati... cintailah Allah setingginya, kerana itu adalah cinta yang tak akan pernah mengecewakan..



Bismillahirrahmannirrahim...

Ya Allah.. Jika aku jatuh cinta.. cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU.. agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMU..

Ya Muhaimin.. jika aku jatuh hati.. izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMU..agar tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana.. Jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya.. agar tidak berpaling dariMU..

Ya Rabbul Izzati.. jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanMU..

Ya Allah..jika aku mengagumi hambaMU.. jangan... jangan biarkan aku mengaguminya melebihi rasa kagum dan cintaku padaMU...



~ Hanya Kerana Agamanya.. Ya Allah.. andai Kau takdirkan dirinya untukku, dekatkanlah hatinya dan hatiku.. jagalah hatiku dan jagalah dirinya untukku.. Andai.. Andai dirinya bukan untukku, redhakanlah.. damaikanlah.. tenangkanlah hatiku dengan ketetentuanMU.. Kuatkanlah imanku Ya Allah.. ~


Zikrullah itu penenang jiwaku.. Subhanallah.. Alhamdulillah.. Allahuakhbar...T_T

No comments:

Post a Comment